Free Website Hosting

Wednesday, June 24, 2009

UMNO Tolong Cuci Nanah Sendiri Dulu
Posted by: Kerajaan rakyat // Category: PAS, Pilihan raya, UMNO

Bila Barisan Nasional memerintah negara dengan majoriti dua per tiga dan UMNO kukuh dengan sokongan MIC serta MCA, mereka langsung tidak menyapa apa saja cadangan PAS untuk berunding demi kebajikan rakyat. Ini hakikat. Ini sejarah. Ini fakta. Keputusan pilihanraya umum Mac 2008 rakyat memaparkan satu tentangan hebat, jelas dan berani. Rakyat tidak yakin dan tidak mahu UMNO/BN terus membodohkan mereka. Rakyat menjelaskannya melalui peti undi dengan menafikan kuasa mutlak dua per tiga Dewan Rakyat kepada BN.

BN selepas dari peristiwa malang Mac 2008 telah bergolak. MIC tidak diterima oleh kaum India. MCA tidak diyakini oleh kaum Cina. Manakala UMNO telah dipinggirkan oleh masyarakat Melayu terutama yang tinggal di bandar dan Melayu yang berpendidikan serta mendapat pendedahan dunia cyber. Tinggallah Melayu hamprak yang masih bernaung di bawah payung UMNO yang semakin rapuh dan hampir terhapus.

Sebaliknya, Pakatan Rakyat yang dianggotai KeADILan, PAS dan DAP telah diterima rakyat. Gabungan tiga parti utama dalam Pakatan Rakyat memenangi dengan cemerlang pilihanraya umum 2008 dan beberapa siri pilihanraya kecil selepas itu. Rakyat semakin faham dan mengerti betapa zalim pengkhianatan dan pendustaan UMNO/BN selama 51 tahun memerintah negara.

http://kerajaanrakyat.com

No comments:

Post a Comment